piątek, 23 sierpnia 2013

Zrób to sama ! Opaska.

Witajcie!

Od niedawna mam hopla na punkcie ozdób do włosów, wszelkich, ale głównie opasek. Są one nie tylko praktyczne, ale również stanowią ładny dodatek do fryzury i stroju.
Szukałam w sklepach opaski, ale znalazłam tylko jedną(!), która spełniła moje wymagania, czysto praktyczne jak i estetyczne. Większość opasek, które zadowalały mnie od strony praktycznej, czyli były miękkie i nie miały ząbków, były albo za małe, albo w kolorach tak żarówiastych, że aż oczy bolały( podobno taki modny, widziałam masę osób w ubraniach i dodatkach o takich kolorach, ale do mnie nie przemawia).
Ale po co marudzić, skoro to bardzo dobry powód aby wziąć sprawy w swoje ręce (dosłownie) i samej coś zrobić!
Potrzebne będą:
  • nożyczki
  • nici
  • igła
  • materiał ( ja użyłam tkaniny ze starej bluzki i skrawków po sukience)
  • gumka
  • centymetr krawiecki



    Wycinamy 3 prostokąty z materiału. Ich wymiary są zależne od tego jaki rozmiar opaski chcemy zrobić.
    I tak obwód mojej główki wynosi ok 50cm. 20 cm będzie mieć gumka, więc z prostego rachunku widać, że potrzebowałam prostokątów o długości około 30 cm.
    Szerokość zależy oczywiście od tego, jaką szeroką opaskę chcemy uzyskać. Moje prostokąty miały szerokość ok 5 cm.
    Ważne! Jeżeli używasz materiału, który się rozciąga, skróć trochę długość prostokątów, inaczej opaska będzie za luźna i nie będzie dobrze trzymać włosów.
    Prostokąty składamy na pół, zszywamy wzdłuż dłuższych boków i wywracamy na druga stronę, tak by szwy zostały w środku.
    Tak powstają nam 3 ruloniki.
    Z 3 uszytych rulonów zaplatamy warkocz. Dla ułatwienia możesz spiąć końce klamerką. Zaplatamy wedle życzenia, ja zrobiłam to trochę mocniej, żeby opaska nie była zbyt szeroka.
    Tak zrobiony warkocz zszywamy po obu stronach.
    Aby nie było widać miejsca przyszycia gumki, zrobiłam 2 malutkie ruloniki, aby utworzyły "rękaw" dla miejsca złączenia.
    Pamiętaj, żeby przed przyszyciem gumki, przymierzyć, czy aby na pewno opaska będzie miała odpowiedni rozmiar.
    Pozostaje tylko zszyć gumkę z warkoczem i opaska gotowa! 




 Życzę powodzenia i pozdrawiam!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...